Matlı: Üretimimizi Yüzde 12, Satışımızı Yüzde 13 Arttırdık

Türkiye genelinde altı lokasyonda yılda 672 bin ton yem üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Matlı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, 2014 yılında üretimlerini yüzde 12, satışlarını ise yüzde 13 artırdıklarını kaydetti.

Bu yıl yatırım planları arasına yedinci yem fabrikasını da aldıklarını kaydeden Matlı, “Yem üretimi grubun lokomotifi konumunda. Bu doğrultuda yedinci yem fabrikasının yanında gübre fabrikası ve likit yumurta üretimine yönelik de planlarımızı hayata geçirmek istiyoruz” dedi. Matlı Gıda Grubu bünyesindeki Matlı Yem, Türkiye genelinde Karacabey, Konya, Turgutlu, Çorlu, Samsun ve Gaziantep olmak üzere altı lokasyonda 224 bin 500 metrekarelik alanda yem üretimi yapıyor. Altı tesisin kurulu kapasitesi yılda 672 bin ton. Toplam 635 çalışanın bulunduğu Matlı Grubu’nda üç vardiyada aylık 150 bin ton yem üretimi yapılıyor. Matlı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, geçen yıl yüzde 23 artışla grup cirosunu 612 milyon TL’ye ulaştırdıklarını kaydetti. Cironun yüzde 70′inin yem, yüzde 19′unun yumurta satışından elde edildiğini belirten Matlı, geri kalan kısmın ise hammadde ticaret, süt ve tarımsal gelirlerden oluştuğunu ifade etti.

Geçen yıl 626 bin 473 ton yem üretimi yapıldığını anlatan Özer Matlı, bunun 553 bin tonunun satıldığını, 73 bin tonunu ise kendi çiftliklerinde kullandıklarını açıkladı. 2013 yılında toplam 558 bin ton yem ürettiğini belirten Matlı, bunun 487 bin tonunu sattıklarını aktardı. 2014 yılında üretimlerini yüzde 12, satışlarını ise yüzde 13 artırdıklarını söyleyen Matlı, yem üretiminin grubun lokomotifi konumunda bulunduğunu vurguladı. Yem tonajına bakıldığında üretilen yemin yüzde 57′sini süt yemlerinden oluştuğunu ifade eden Matlı, “Gerek yeni yatırımlar gerekse yeni ürünlerle yeni pazarlarda payımızı artırdık. Ayrıca, markalaşma konusunda da ısrarımız birinci önceliğimiz olmaya devam edecek. Bu yıl yeni yatırım planlarımız gündemde. Yedinci yem fabrikası, gübre fabrikası ve likit yumurta üretimine yönelik planlarımızı da tamamlıyoruz” dedi. Bu yılkı ciro hedefi 815 milyon TL 2015 yılındaki beklentileriyle ilgili de açıklamada bulunan Özer Matlı, “Bu yıl bir seçim daha yaşayacağız ve 15 ay içinde üst üste üç seçim birden gerçekleştirmiş olacağız. Milletvekilliği seçimlerini de istikrarımızı kaybetmeden geride bırakmak istiyoruz” diye konuştu.

Matlı, bu yıl yemde 600 milyon TL, kanatlı sektöründe 150 milyon TL, hammadde satışında ise 65 milyon TL olmak üzere 815 milyon liralık ciro hedeflediklerini dile getirdi. Matlı Gıda Grubu’nun temellerinin 1965 yılında Ömer Matlı tarafından Bursa’nın Karacabey ilçesinde atıldığını hatırlatan Özer Matlı, 1980 yılında çeltik fabrikasıyla tarım sektörüne adım attıklarını, 1986 yılında da hayvan yemi üretmeye karar verdiklerini anlattı. Üretime başladıkları 1988 yılında hedef kitlesi Karacabey, Mustafakemalpaşa, Bandırma ve çevresindeki süt ve besi sığırı yetiştiricileri olan fabrikada saatte 10 ton süt ve besi sığırı yemi üretildiğini belirten Matlı, bugün ise altı lokasyonda yılda 672 bin ton yem üretim kapasitesine ulaştıklarını söyledi. 2010 yılında ürün gamına yumurta üretimini de ekleyen Matlı Grubu’nun Türkiye genelinde protein ihtiyacını karşılayan bir gıda grubu haline gelme hedefinin bulunduğuna dikkat çeken Özer Matlı, “Grup halen yem üretimi, gıda üretimi, tam yağlı soya üretimi, mısır kurutma ve hammadde ticareti alanlarında faaliyet gösteriyor. Matlı, grubun ana şirketi Matlı’nın İSO ‘Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ araştırmasında, 2013 yılı verilerine göre 207′nci sıradayer aldığını ifade etti.

DÜNYA GAZETESİ – 3 MART 2015